סערת התואר השני • האדמו"רים התירו, מה דעתו של הגראי"ל?

    מני גירא שוורץ 3 Comment on סערת התואר השני • האדמו"רים התירו, מה דעתו של הגראי"ל?
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת התואר השני כפי שדווחה הבוקר באתר קול חי ממשיכה לעורר שיחה.

    שני דיונים קיימה מועצג"ת של אגודת ישראל בשנה שעברה בנושא הקשה של לימודי תואר אקדמי. הסיפורים שהגיעו לשלחנם של גדולי ישראל על אנשים שמבחן העושר נכשלו כשלון חרוץ, על נשים שאולי קבלו תואר אבל אבדו את ההדר היהודי שלהן היוו כר נרחב לדיון רציני.

    כיוון שרוב האדמורים הסכימו לאפשר ומיעוט התנגדו לא יצאה החלטה רשמית. אולם בכמה מקומות אליהם נוגע הדיון בעניין לימודים לתואר, אשר מקבילים לתואר אוניברסיטאי, הותר הדבר. כך למשל בי"ס לאחיות שעל ידי בית החולים לניאדו בנתניה.

    ההקלטה חושפת: האם המועצת אישרה לימודי תואר? • האזינו

    חשוב להדגיש התואר אינו כתואר אוניברסיטאי ואף רחוק ממנו. הוא בסך הכל מקביל אליו מבחינה אחת – משרד החינוך מכיר באלו המלמדים בחינוך העצמאי ומחזיקים בתוארים כאלו כמקבילים לתארים בעולם האקדמיה.

    זאת יש לומר ולהדגיש, כי להכתיר את התואר הזה כ"תואר שני" כפשוטו זהו סוג של עיוות.

    הפרשה האחרונה  התפוצצה וגרמה לסערה שהביאה את העיתון יתד נאמן היום לפרסם הבהרה, בגלל שסמינר בית יעקב בחיפה פירסם במודעה שלו על לימודי תואר אקווילנטי כי זה על דעת מועצת גדולי התורה.

    20150607004455 (1)

    שיחה שחשפנו הבוקר באתר קול חי, עם הגאון הרב זוכובסקי מהוועדה הרוחנית ביתד גילתה לראשונה את העובדה הידועה למעטים, כי מרנן האדמו"רים התירו למוסדות לימודי תואר במתכונת זו.

    יש ששאלו מהי דעתו של מרן הגראי"ל שטיינמן בנושא. אם אפשר לומר בזהירות על פי מה שמנהלי סמינרים שמעו ממנו, הוא אינו מתיר זאת אך יחד עם זאת לאחר היתר האדמו"רים, הוא אינו מתנגד. כך שנוסח ההבהרה ביתד הבוקר מובן – העיתון אינו אחראי לתוכן המודעה אמנם, אך יחד עם זאת לא מתנגד או מתנער ממנה.

    בינתיים מזכירות סמינר הרב ווךףשלחה מייל למנהלי רוב הסמינרים החרדיים ובו נכתב כי לאחר ההיתר של מוצגה"ת נראה למרן הגראי"ל שהאיסור לא יועיל.

    <4D6963726F736F667420576F7264202D20EEE6EBE9F8E5FA20E4F8E120E5E5E

    20150607004455 (2)



    3 תגובות

    מיין תגובות
    1. 3

      מה זאת אומרת האיסור לא יועל האם למעשה ישנו איסור ללמוד תואר או לא

    2. 2

      כן יש כמו שאמר הגרי"ש אלישיב שבית יעקב הוא מוסד חינוך ולא מקום ללימודי עבודה והגדלת משכורת גם לא לבית של בני תורה. חוץ מכך שאשה עם תארים משנה את ההתייחסות בבית עם בעלה.
      אך כמו שכתוב מצווה שלא לומר דבר שאינו נשמע. אמר הגראי"ל שלא ישמעו בקולו.

    3. 1

      כשגדולי התורה חלוקים בדעתם אי אפשר לצאת בקול קורא לאיסור, בזמן שאינו איסור מצד עצמו וכל מטרתו לגדר ושמירה, אך מאידך, ברור אף להמתירים כי הציבור האיכותי לא נכנס לדברים כאלו מסוכנים.